Paklijst: ik ga lang op reis en neem mee... - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu Paklijst: ik ga lang op reis en neem mee... - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu

Paklijst: ik ga lang op reis en neem mee...

Door: Cat

Blijf op de hoogte en volg Nol, Catelijne, Jop en Sven

22 Juli 2018 | Indonesië, Sumatra

Even geen reisverslagje, maar tips voor: wat neem je nu allemaal mee voor een half jaar? Als je het Nol vraagt, zegt hij meteen: een gitaar en die is dus ook meegegaan. Maar wat zit er verder in de andere koffers?
- 1 koffer met kleding voor vier personen; veel dunne kleding. Tegen de muggen lichte kleding met lange pijpen en mouwen en verder veel luchtige, bij voorkeur uv-werende, kleding (ook voor zwemmen). En voor allemaal een petje/hoedje, sandalen of slippers en een paar dichte (wandel)schoenen.
- 1 backpackzak met twee rugdragers om de kinderen op onze rug te kunnen dragen
- 1 koffer met van alles: lenzenvloeistof (voor harde lenzen heb je dat niet in het buitenland), zonnebrand, DEET in alle soorten en mate, heel veel pillen (malariapillen, acidophilus (om je darmflora te versterken), vitaminepillen, een homeopatisch ehbo-koffertje;-) met boekje erbij, diarreeremmers, zetpillen voor de jongens, wat antibiotica en naalden voor nood, etc etc. Maar door die pillen allemaal uit hun verpakking te halen en i etuitjes van de Action te stoppen was er nog ruimte over voor: een waterkokertje met thee en bouillon erbij, zakjes om speciale koffie te zetten (geen gewone oploskoffie), oprolbare emmers en schepjes voor op het strand, een scrunch ball die je makkelijk op kan blazen en weer kan laten leeglopen, twee opblaasbare ‘bedrandjes’ zodat Jop en Sven niet uit bed kunnen vallen, portofoons met babyfoonfunctie, 3 klamboes, ‘story cubes’ (9 dobbelstenen met verschillende afbeeldingen. Hiermee kunnen we steeds verschillende verhaaltjes verzinnen voor het slapengaan van de jongens), voor geval van nood een ‘point-it boekje’ om je altijd ‘verstaanbaar’ te kunnen maken, een handig tasje om spullen in op te bergen, een opbergmapje voor alle kabeltjes en sd-kaartjes (een aanrader! Voorheen moesten we steeds weer zoeken naar alle opladers in de koffer en nu zit alles mooi bij elkaar), plastic zakken voor vuile was, een usb-stick om foto’s te back-uppen en natuurlijk voldoende sd-opslagruimte voor de foto’s, een bord, een besteksetje en zakmes en twee plastic bekers. En nu ben ik vast nog heel veel vergeten, maar het geeft wel een beeld van wat mee te nemen als je een half jaar op reis gaat (met kinderen).
- een laptoprugzak met inderdaad een laptop, maar de rugzak doet ook dienst als luiertas. Verder opblaasbare nekkussentjes, de Lonely Planet natuurlijk, handgel (atibacteriële zeep die je zonder water kan gebruiken) dextro energy en wat te drinken erin.
- twee kinderrugzakjes: 1 met een houten treinbaantje en wat treintjes en 1 met duplo en een paar kleine autootjes.
- een schoudertas met waardevolle spullen.

Een stuk meer bepakt en bezakt dan toen we nog samen gingen backpacken, maar een stuk minder bagage dan toen we een maand naar Taiwan gingen toen Jop bijna 2 en Sven 3 maanden oud was.

• 23 Juli 2018 - 20:41

Suzan:

Wat een mooie lijst Cat! Leuk om te lezen wat er allemaal mee gaat. Echt knap met twee kids en alles in 2 koffers en een paar tassen. Xx