Orang oetans - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu Orang oetans - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu

Orang oetans

Door: Cat

Blijf op de hoogte en volg Nol, Catelijne, Jop en Sven

24 Juli 2018 | Indonesië, Bukit Lewang

Op maandag was het zover: we gingen de jungle in. Toen Jop en Sven dat hoorden, was de reactie meteen: ‘O mazzel, apen kijken!’. Lange broeken tegen de muggen, petjes en zonnebrand tegen de felle zon, Deet, veel water, dextro energy en zoute koekjes mee en daar gingen we. Ik met Jop in de rugzak en Nol met Sven in de rugzak. Na een klein stukje lopen zagen we al de eerste apen ‘de longtail macaws’. Jop en Sven mochten wat banaantjes naar ze toe gooien en waren helemaal gelukkig. Daarna besloten ze ook een stuk zelf te gaan lopen door de jungle. Allebei aan de hand van een gids. Prachtig vonden ze dat. En al gauw werden we beloond met de eerste orang oetans. Wat een prachtige beesten! In totaal hebben we er vier, op drie verschillende plekken, gezien: Één moeder met kind, één orang oetan die een nest aan het bouwen was en één heel groot mannetje. Allemaal waren ze erg actief, dus onwijs gaaf om te zien. Tussendoor deden we nog een picknick in de jungle met allemaal soorten fruit. Later kregen we ook een jungle lunch..ook lekker op de grond tussen de lianen waar Jop op schommelde. Sven koos ervoor heerlijk te slapen in de jungle en wij aten nasi uit bananenbladeren. Heerlijk!
Daarna nog gibbon apen en bavianen gezien en een wilde pauw. We zijn echt dwars door de jungle gegaan over allemaal kleine paadjes. Toen het heel steil werd, konden de gissen gelukkig helpen met Jop in de rugzak, zodat ik m’n handen vrij had om veilig naar beneden te komen. Nol is het wel gelukt om dat te doen met Sven op z’n rug!
Moe maar voldaan kwamen we ‘s middags weer aan in Bukit Lawang. Als afsluiter nog een heerlijke duik in de rivier met z’n vieren en een goede maaltijd bij kaarslicht (de stroom was weer uitgevallen). Een top dag!