Een barista in de dop - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu Een barista in de dop - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu

Een barista in de dop

Door: Cat

Blijf op de hoogte en volg Nol, Catelijne, Jop en Sven

07 Augustus 2018 | Indonesië, Padang

Zondag vertrokken we bijtijds met de rugzakken op naar het Minangkabau museum. Wat we niet wisten, was dat daar van alles voor kinderen te doen zou zijn: een speeltuin, een draaimolen die aangedreven werd door een (rokende) dieselmotor die onder het draaien nog wat verder gesmeerd werd en die je kon afremmen met ouderwetse pedalen, stepjes en niet te vergeten de elektrische autootjes waar kinderen in kunnen rijden. Voor Jop en Sven was het museum dus ook al meteen een succes. Met de draaimolen en speeltuin al achter de rug maar de elektrische autootjes nog in het vooruitzicht vonden ze het prima tussendoor met ons mee te lopen door het museum. Het was een museumpje met informatje over het leven van de Minangkabau en dan vooral over hun klederdracht, gebruiksvoorwerpen en huizen. Het meest boeiende was stuk over de geschiedenis van de mens, aangezien de ‘homo erectis’ en de ‘homo floresiensis’ hier uit de buurt komen.

Het was erg benauwd buiten, dus na de elektrische autootjes zijn we gauw weer naar het zwembad teruggegaan.
Na een siësta nog lekker uiteten geweest met z’n vieren: lekker salade eten en bratwurst..haha dat kan hier dus ook gewoon. Na afloop nog naar een koffiebar waar ze echte cappuccino maken. Meestal willen de jongens lekker met duplo spelen voor en na het eten, maar nu zei Jop: “nee mama, niet spelen. Ik vind kletsen hier echt leuk”. Met handen en voetenwerk, Jops eerste Engels en af en toe wat vertaalwerk van ons was hij inderdaad heerlijk aan het kletsen met de barista. Hij mocht ook achter de bar komen en helpen. Voor Jop echt een feestje en de barista kreeg allemaal knuffels en kusjes van hem.

Maandag zijn we naar Arau mini aquapark gegaan: voor ons alle vier een feestje :-)! We hebben ons heerlijk gedragen als vier kinderen die genoten van de glijbanen, zwembaden en piratenboot! Een top dag, waarna we alle vier moe maar voldaan in slaap vielen (tot de moskee weer ging zingen ;-)).

• 07 Augustus 2018 - 17:40

Ton En Jose:

Hadden jullie t aquapark afgehuurd:):)??

• 07 Augustus 2018 - 18:54

Annemieke:

Lieve Cat en Nol,
    Wat veel verhalen al.. Tot mijn schrik loop ik al flink achter.
    Fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben! Leuke foto van Jop in dat autootje, een echte coureur.
    Liefs,
    Annemieke

• 08 Augustus 2018 - 13:31

Avril:

Klinkt allemaal onwijs leuk!!

• 08 Augustus 2018 - 18:24

Tinydehorde Horde:

Lieve Nol en Cat Jop Sven ik zou zo graag iets van de kleintjes horen en zien is dat
    mochelijk ?. Kan jullie niet bekijken. Ben bang voor aardsbevingen bij jullie???.

• 09 Augustus 2018 - 10:48

Pieter:

Hoi,

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar het zin hebben daar. Echt een heel andere wereld als de onze.
    Trouwens nog last gehad van de aardbevingen op Lombok? is wel wat verder weg maar de impact zal voor het de bevolking wel groot zijn.
    veel plezier
    Pieter