Kingsize bed: 1:60 x 2:00 meter voor 4 personen??? - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu Kingsize bed: 1:60 x 2:00 meter voor 4 personen??? - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu

Kingsize bed: 1:60 x 2:00 meter voor 4 personen???

Door: Cat

Blijf op de hoogte en volg Nol, Catelijne, Jop en Sven

05 Augustus 2018 | Indonesië, Padang

Donderdag ‘s ochtends lekker rustig aan gedaan met een warme douche en een ontbijtje. We konden kiezen uit: nasi, bami, kip met rijst en nog een (ondefinieerbare) warme maaltijd of toast met chocolade jam. Dan dat laatste maar. De jongens waren dolblij, want chocolade jam is gewoon chocoladepasta. Nog een klein wandelingetje en een boodschapje kwam om 11:30 uur de taxichauffeur. Een mooie wagen met lekker muziek (incl clips): Bryan Adams, Beatles, Beegees, de Indonesische K3 met kerstliedjes en natuurlijk volop Karaoke, want daar houden ze hier erg van. Lekker gezongen en geslapen onderweg en we waren er zo.
Wij waren voor de chauffeur een ware attractie: twee kleine Nederlandse kinderen, een auto met vier feestende en zingende Nederlanders...daar moest hij een filmpje van maken ;-).
Onderweg nog interessante tankstations gezien: gele en groene petflessen van ca. 5-10 liter met een tankslang eraan....en die zie je overal langs de weg. In eerste instantie denk je meer aan een ouderwetse popcornkraam, maar dat is dan een benzinepomp. Deze, naar alle waarschijnlijk, illegale brandstof is een plausibele verklaring voor de zwarte, stinkende rook die uit veel auto’s en brommertjes komt.
De chauffeur dacht dat we al gingen vliegen naar Padang en zette ons af bij ‘departures’ (hij spreekt geen woord Engels), maar we moesten naar een hotel dichtbij het vliegveld om de dag erna (vrijdag) te kunnen vliegen. Na wat handen en voetenwerk i.c.m. een telefoongesprek met z’n baas werden we toch naar ons hotel (the KNO hotel) gebracht. Een mooi hotel met een heerlijke koffiebar en leuk&goed restaurant beneden. Dat was een goede tip van Janssen. Ze denken hier alleen steeds dat we wel met z’n vieren in 1 tweepersoonsbed kunnen slapen (dat doen ze hier immers zelf ook...soms wel met nog meer), maar dat leek ons geen goede optie. Een extra bed paste niet, dus besloten om twee kamers te doen (met kamers van ca 18 euro per stuk incl ontbijt is dat ook wel te doen ;-)).

Na heerlijk eten, met duplo spelen, een goede nachtrust, warme douche en goed ontbijt met cappuccino zijn we tegen 11-en door de gratis pendeldienst op de luchthaven afgezet waar we rond 13 uur gingen vliegen. Voor Jop en Sven weer een groot feest: vliegtuigen kijken en vliegen!

Eind van de middag kwamen we aan in ons hotel in Padang (Grand Sari hotel). Een mooi hotel dat Nol op internet had gevonden met een super zwembad: groot en heel kindvriendelijk; zelfs met twee glijbaantjes. En een heel grote kamer met bureau, bank en..je raadt het al..1 tweepersoonsbed voor 4 personen. Tja we hadden wel voor 4 personen gereserveerd, maar die kunnen prima in 1 bed ;-). Gelukkig konden we regelen dat we van de bank een bed zouden maken en er 1 extra matras zou komen. Daarna zijn we lekker gaan zwemmen. Jop en Sven waren erg trots dat ze zelf konden zwemmen, zelf van de glijbaan konden en zelf het bad in konden springen. Van het zwemmen kregen we wel veel honger en we zijn gaan eten bij een lokaal tentje met plastic stoeltjes en heerlijk eten. In regio Padang leven van oudsher de Minangkabau die heerlijk kunnen koken. Je krijgt een bord met een bolletje rijst en er worden allemaal schaaltjes met vis- vlees- en vegetarische gerechten gebracht. Je betaalt alleen wat je aanbreekt. We hadden alleen de berekening een beetje verkeerd begrepen..wij dachten dat je per schaaltje betaalde, maar blijkbaar betaal je per portie in het schaaltje. Hoeveel porties er in een schaaltje gaan, is redelijk ondoorzichtig ;-). We gaan de komende dagen meer genieten van de Minangkabau.

• 06 Augustus 2018 - 20:22

Eefje:

Hee lieverds!
    Wat leuk om al jullie verhalen te lezen! Heb inmiddels een goede inhaalslag gemaakt na onze vakantie in Zuid Frankrijk dus ik ben weer helemaal bij.

Wat fijn dat jullie zo genieten en dat het eten zo lekker smaakt. En ja, met z'n vieren in een tweepersoons bed is weer eens wat anders. Waarschijnlijk zijn jullie aardig moe van het reizen dus slapen jullie ook wel met die twee lieve mannen tussen jullie in.

Lekker genieten daar en een goede vlucht alvast vrijdag!

Liefs Eefje

• 06 Augustus 2018 - 20:40

Thea:

Hoi Lieverds,

Wat een geweldige tijd beleven jullie met elkaar, in een super mooi land zo te lezen, en voor de kinderen ook een groot avontuur (de jonge wereldreizigers) .
    Leuk om te lezen en van Ellen te horen dat Jop en Sven zo genieten van alle dieren daar, de olifanten waren ook een succes om deze te wassen......de kanjers.

Geniet van en met elkaar van deze geweldige mooie reis.

Dikke knuffels van mij, ik vertrek zondag voor 3 weken naar mijn vriendin in Hongarije...ook leuk.

Lieve warme groet, Thea