Sonja Bakker en ‘the-1-man-band’ - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu Sonja Bakker en ‘the-1-man-band’ - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu

Sonja Bakker en ‘the-1-man-band’

Blijf op de hoogte en volg Nol, Catelijne, Jop en Sven

07 Augustus 2018 | Indonesië, Padang

Na een heerlijk nacht en een goed ontbijt zijn we zaterdag weer het zwembad in gedoken. Jop en Sven zijn super trots dat ze zelf kunnen ‘zwemmen’ en van de glijbaan af durven gaan. Nu iedereen vrij is, wordt het alleen een stuk drukker met locals en zien we overal burkini’s opduiken. Terwijl wij lekker aan het zwemmen zijn, gaat Nol tussendoor nog even broodjes halen bij de Indonesische Sonja Bakker ;-): Sonia Bakery. Na een groot deel van de dag niksen zijn we ‘s middags wel toe aan het zien van wat van Padang: rugzakken (met Jop en Sven erin) op en we gaan. We besloten naar de rivier te lopen en de koloniale wijk met Nederlandse en Chinese gebouwen te bekijken.

Jop wil ook een stuk zelf lopen en hoor je steeds mompelen: “huh?!, een restaurant op stoep..nou ja..” en “nou ja, motors op stoep (ge)parkeerd. Thuis is stoep ècht beter”. We moeten inderdaad continu vanalles ontwijken op de stoep: gaten, restaurantjes, winkeltjes, bouwmaterialen, auto’s..noem maar op. Ook komen we een oud spoortje tegen waarop inmiddels ook kleine huisjes en winkeltjes staan. Er valt veel te beleven onderweg: dansende Chinese dames die ons erbij wilden hebben en gebakken banaan uitdeelden, een muziekfestivalletje onder een brug, vergane schepen en..de ‘1-man-band’! De naam zegt het al: een band bestaand uit 1 persoon die tegelijk de mondharmonica, gitaar en drums bespeelt. De drums zitten op zijn rug en worden bespeeld door stokken die hij bedient met z’n voeten en gitaar via allerlei touwtjes. Echt geniaal! En dan de mondharmonica in een standaard om z’n nek en een gitaar in z’n handen. Al gauw stonden Jop, Sven en ik dansend op straat en had Nol een gitaar van een vriend van de 1-man-band man in handen gekregen en stond mee te spelen. Uiteraard waren we een ware attractie en kwamen er steeds meer muzikanten en passanten om ons heen staan om te luisteren en foto’s te maken ;-).

Na al deze ‘avonturen’ kwamen we eindelijk aan bij de rivier die tevens als haven fungeerde. Veel kleurige bootjes, maar ook redelijk wat ‘wrakken’. Leuk om even te zien. Veel koloniale gebouwen hebben we overigens niet gezien.