Relaxen met de Sjompiesingers - Reisverslag uit Maninjau, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu Relaxen met de Sjompiesingers - Reisverslag uit Maninjau, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu

Relaxen met de Sjompiesingers

Door: Cat

Blijf op de hoogte en volg Nol, Catelijne, Jop en Sven

14 Augustus 2018 | Indonesië, Maninjau

Stel je voor...prachtig uitzicht over een kratermeertje met ieder moment andere prachtige uitzichten, heerlijke live muziek van gitaar en saxofoon, zwemmen in het meer, een biertje bij de ondergaande zon, een prachtige sterrenhemel, af en toe een varaan voorbij zien zwemmen, lekker een boek lezen en urenlang met je duplo spelen....dat klinkt toch fantastisch?! Dat is waar wij ons de afgelopen dagen mee bezig gehouden hebben. Heerlijk even niets doen..alleen maar genieten!

Via een weg met 44 haarspeldbochten met jungle en aapjes eromheen kom je bij dit prachtige kratermeer met een omtrek van 30 kilometer. Echt een paradijsje!

Eerst een nachtje in het mooie, rustige hotel Tan Dirih en daarna 2 nachtjes in het gezellige (wel minder mooi en minder rustig, maar heel gezellig) Beach Guesthouse waar we lekker reisverhalen uitgewisseld hebben met twee Nederlandse stellen en Nol muziek maakte met een geschiedenisleraar uit Maarssen. Nol op de gitaar en hij op de sax. Je kan 24 uur per dag in het beach guesthouse doorbrengen, want alles is er, maar minimaal 1 keer per dag gingen we verderop eten bij ‘waterfront restaurant Zalino’. Een leuk restaurant in een mooie tuin aan het water. De jongens konden daar heerlijk met de jonge katjes spelen en het eten was er heerlijk, vooral de kreeftsaté (en dan te bedenken dat dat slechts 2,20 euro kost ;-)). De eigenaar was al een paar keer in Nederland geweest bij familie en sprak zelfs redelijk goed Nederlands. Toen we er de tweede keer waren, vertelde hij vol trots dat hij de bekende Nederlandse band de ‘Sjompiesingers’ in het echt had gezien. Wij hadden geen idee waar hij het over had, maar ‘gelukkig’ had hij een cd van dit Overijsselse mannenkoor dat zeemansliederen zingt. Misschien ook maar beter dat we ze niet kenden, maar wel geniaal om keihard de Sjompiesingers uit de boxen te horen schallen terwijl je van een heerlijke Indonesische maaltijd en een prachtig uitzicht zit te genieten. Toen we daarna nog een keer kwamen, zette hij keihard Jan Smit op ;-).

Na nog een heerlijke avond met een mooie sterrenhemel en fantastische live muziek (saxofoon, twee gitaren en een tamboerijn) door Nol en anderen aan het water, voor de deur, volgen nu twee reisdagen. We zullen dan ook niet of nauwelijks bereikbaar zijn: vandaag (dinsdag) van lake maninjau naar Padang en van Padang vliegen we naar Java, Jakarta. Woensdag reizen we per trein van Jakarta naar Yogyakarta.