Visumverlenging gelukt! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu Visumverlenging gelukt! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nol, Catelijne, Jop en Sven - WaarBenJij.nu

Visumverlenging gelukt!

Door: Cat

Blijf op de hoogte en volg Nol, Catelijne, Jop en Sven

23 September 2018 | Indonesië, Kuta

Het is gelukt! Na 3 bezoekjes en veel wachttijd hebben we ons visum binnen! We hebben ook direct geregeld dat de verlenging voortaan door het bureau gedaan wordt die ook onze sponsor geregeld heeft. Het was leuk een keer mee te maken hoe dit gaat, maar is niet voor herhaling vatbaar ;-).

De wachttijd in Kuta hebben we goed gebruikt om even lekker bij te komen. Grappig dat reizen super ontspannend en heel relaxt is en dat er toch een moment komt dat je even moet bijkomen van het reizen. Het klinkt heel paradoxaal, maar ook reizen kost energie. Na twee maanden is zo’n oord als Kuta dan heerlijk om even bij te komen. We hebben in Kuta een minivakantie gehouden met veel zwemmen in het zwembad, heerlijk eten, shoppen (alle praktische dingen voor het vervolg van onze reis weer even aangeschaft: van nieuwe sandalen voor Jop tot kindertandpasta, van zonnebrand tot bikini (om te voorkomen dat ik in een ander deel van Indonesie een burkini moest aanschaffen ;-)) etc.), boeken lezen en spelen met magic sand, Duplo, treinbaan en Squla. Uiteraard genoten we ook weer van de live muziek. We hadden ook nog twee tempels op het lijstje staan om te bezoeken, maar daar zijn we niet eens meer aan toegekomen ;-). Het leuke van de tweede keer Kuta was dat we nu ook in de omgeving wat andere straatjes dan de hoofdstraten zijn gaan ontdekken. Zo ontdekten we een leuk ochtendwandelingetje naar een fantastisch mini-ontbijttentje en vervolgens door naar een strandtentje met zitzakken goede cappuccino. Bij het ontbijttentje hadden ze de heerlijkste, verse fruitdrankjes en heerlijke ontbijtjes tegen compleet andere prijzen dan een groot deel van Kuta. Mijn favoriet was de ‘smoothie bowl’: een mangosmoothie met daar doorheen en bovenop ander vers fruit, allerlei granen, muesli en granola, geserveerd in een halve kokosnoot.

Vrijdag zijn we doorgereisd naar 'het best bewaarde geheim van Bali'. Hierover gauw meer als de Wifi-verbinding (hopelijk) weer wat beter is.

Liefs van ons alle vier vanaf Bali!